RocketSpace: Místo v Silicon Valley, kde obři potkávají trpaslíky

Proč velké korporáty potřebují start-upy? A proč start-upy potřebují korporáty? Co z toho mají? Vypadá to, že každý bojují s různými výzvami a ze vzájemné spolupráce plynou skutečně velké benefity.  Právě  RocketSpace jim oběma slouží jako institucionální partner a připravuje prostor pro vzájemnou spolupráci. Uber a Spotify jsou mezi prvními šestnácti „jednorožci“ RocketSpace a více než 90 světových korporátů jako at&t, RBS, Cisco, Samsung, Volkswagen jsou v jejich portfoliu.

„Pravé inovativní společnosti nemají žádný tajný recept na omáčku, který byste mohli okopírovat.“

George Craig, Inside Sales Executive, představuje evoluci RocketStaru, který začal v prvním čtvrtletí roku 2011

Jedna z výzev, které korporáty v dnešní době čelí je disrupce Jsou příliš velké a pomalé, aby byly disruptivní, ale berou na vědomí sílu start-upů, které tuto schopnost mají. Proto důvodem, proč kontaktují RocketSpace, je dostat se do kontaktu se start-upy, které pracují ve stejném odvětví a učit se od nich, aby předešly hrozící disrupci. Na druhou stranu, start-upy také potřebují velké korporáty, aby jim pomohly s financováním jejich aktivit, umožnily jim přístup k jejich marketingovým a dalším podpůrným službám a naučily je, jak funguje trh. RocketSpace není pouze místem, kde se tyto strany setkávají, ale taky zde musí následovat proces Nauč se-Objev-Vyzkoušej-Staňte se partnery, který jim experti z RocketSpace poskytují. Nezáleží na tom, zda se strany opravdu dohodnou a podepíšou smlouvu o partnerství, intelektuální majetek tady není ten problém: nenajdeme zde žádný tajný recept na omáčku, který byste od start-upu mohli okopírovat. Pokud se start-upy rychle nedostanou na trh a nevyhrají, tak zaniknou, jak řekl Arman Zand, ředitel Business Development v RocketSpace.

Co odlišuje RocketSpace od ostatních prostor pro spolupráci a business urychlovačů?

Pokud chceš být velkým, musíš tvrdě pracovat i o pátečním slunném odpoledni.

V Silicon Valley nalezneme spoustu vytvořených prostor pro spolupráci a naše cesta za poznáním nás zavedla na několik z nich. Dokonce i velké společnosti, které mají své vlastní kanceláře, preferují mít 2-3 stoly ve sdílených kancelářích v Silicon Valley, díky tomu je teď odvětví sdílených kanceláří v rozkvětu. RocketSpace je technický hub, který poskytuje místo pouze pro start-upy, které již mají nějaké své produkty na trhu, svou klientelu a finanční stabilitu. RocketSpace zde funguje jako „business urychlovač“ a nemá v těchto start-upech žádné vlastní jmění. Důvodem je, aby si udržel objektivitu a nepokoušel se ovlivňovat výsledek partnerství mezi korporáty a start-upy. Pokud strany nedospějí k dohodě po tom, co si projdou fází experimentu, pořád jsou s oběma stranami za dobře. Taky se snaží zabraňovat plýtvání času korporátů při hledání těch správných start-upů tak, že před-vyberou ty start-upy, které splňují požadavky jednotlivých korporátů, a tak se vyhnou tomu, aby do Silicon Valley přicházely korporáty „hýčkat“ start-upy a pak je nikdy nekontaktovaly.

Během méně než pěti let business model RocketSpace hostil více než 150 start-upů, vybral těmto start-upům více než 20 miliard dolarů, povýšil 16 jednorožců na absolventy a plánuje otevřít v první polovině roku 2017 další hub v Londýně a příští rok několik dalších hubů v Číně.

jednorožec = start-up, který má ohodnocení min. miliardu dolarů (TechCrunch.com)

Autor: Raluca Androne

Zdroj