Úspěch vašich aktivit je pouze tak velký, jak úspěšně je zvládnutá související změna. Jakékoliv sebelepší technické řešení bez adekvátního řízení „lidského postoje“ nemůže uspět.


V každé organizaci se ročně realizuje mnoho projektů ať již technologických, procesních, či strategických. Ne všechny jsou považovány za úspěšné. Ve skutečnosti řada projektů a změn nedosáhne požadovaných výsledků nikoliv kvůli nedostatku lidských zdrojů, metodiky, technologií, ale proto, že manažer/lídr neřídil dobře změnu a uživatelé ji poté nepřijali. Právě rezistencí vůči změně a přístupy, jak ji eliminovat se zabývá metodika řízení změn (change management). Její zvládnutí výrazně zvýší šanci na úspěch.

Naše školení připraví účastníky na to, jak systematicky řídit změny jako součást každého projektu, či transformace firmy nebo oddělení. Na školení si účastníci vyzkouší techniky change managementu na reálném příkladu. Společně vybereme nějaké reálné téma. Účastníci se pak stanou manažery změny a v malých skupinách připraví plán řízení změn, komunikační plán, vypracují argumenty a otestují situace, které mohou vyvolat rezistenci ke změně.

Školení řízení změn je obohacené  o nové komunikační a digitální nástroje. Seznámíte se s nástroji OPERA a její elektronickou verzí APERA, s komunikací pomocí Pecha Kucha technik. V samostatné kapitole probereme nástroje pro virtuální workshopy a řízení změn v online prostředí – seznámíme vás s virtuálním whiteboardem MIRO a představíme vám Mentimeter, který můžete použít každý den nejen pro sběr zpětné vazby. Dále vám ukážeme možnosti kulturní analýzy v podobě ICG nástroje Culture Canvas.

Kurz je zakončen krátkým testem a nově, pokud zpracujete po skončení kurzu praktickou část (dle zadání), můžete získat mezinárodní certifikát „Change Practicioner“. S praktickou částí Vám pomůžeme prostřednictvím online konzultací s lektorem. Jak certifikace, tak tento dodatečný koučink jsou v ceně kurzu!

Naučíte se

  • Iniciovat a implementovat změny v organizaci tak, aby při jejich zavádění byla zajištěna maximální míra podpory.
  • Poznávat typické reakce na změnu, jak se na ně připravit, případně jak čelit rezistenci.
  • Umět aplikovat nástroje, zajišťující úspěšný průběh a to workshopové, individuální a nově i digitální (virtuální).
  • Připravit komunikační plán pro zaměstnance i management.
  • Být leaderem – zjistit současnou situaci přijetí změny v týmu i u stakeholderů
  • Kombinovat projektové techniky s řízením změn.
  • Řídit tým a facilitovat workshopy (i virtuálně)

Zajímají Vás praktické tipy pro řízení změn? Doporučujeme knihu Adventure Change Management, jejímiž autory jsou konzultanti ICG. Účastníci školení si mohou knihu vypůjčit z knihovny v našem školicím centru. Nejdůležitější principy change managementu jsme pro Vás shrnuli v článku 12 zásad pro úspěšné řízení změn.

 

Fyzické osoby se mohou na školení Řízení změn zaregistrovat přes dotační program od Ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV).

Dostupné termíny